Jij hebt de fietsen. Wij hebben de bedrijven.

De voordelen voor een fietshandelaar

Ico Euro Green

Verkoop meer fietsen

Als dealer bij Lease a Bike krijg je direct talloze nieuwe potentiële klanten. Fietsers die een fiets leasen, betalen 40% minder, kiezen daardoor sneller voor een fiets en vaker voor een fiets uit een hogere prijsklasse. Je hoeft de fiets enkel in te voeren op ons platform en je ontvangt het geld binnen 24 uur.

Ico Happy Green

Service & onderhoud

Ervaar het voordeel van langdurige klantenbinding en een verzekerde extra bron van inkomsten dankzij het inbegrepen all-round beschermingspakket voor elke leasefiets. Al het onderhoud vindt plaats bij jou in de winkel. Dit kun je eenvoudig via je eigen kassasysteem indienen en factureren.

Ico Paperwork

Geen papierwerk

Contracten worden digitaal ondertekend en facturen worden automatisch naar ons opgestuurd. Er komt geen papierwerk bij kijken en je ontvangt dus veel sneller je geld.


Mirror Getty 901074626

Zo word je Lease a Bike fietshandelaar

1

Meld je aan

Registreer je winkel in slechts 5 minuten. Je ontvangt een login op ons online platform per e-mail.

2

Activeer je account

Na goedkeuring ontvang je een e-mail om je account te activeren en alles in te stellen.

3

Ga aan de slag!

Geef je eerste lease-aanvraag in zodra je geregistreerd bent.

Ik wil me aansluiten als fietshandelaar

Wat zeggen anderen

Fietshandelaren die samenwerken met Lease a Bike.

Img Degeus testimonial green
Het platform van Lease a Bike is zeer gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en zorgt voor een vlotte opstart van het leasecontract. Dit zorgt voor ons als fietshandelaar voor een makkelijke afhandeling. Ook de klant blijft op de hoogte van de status van zijn bestelling.
Fietsen De Geus - Joni
Img Hakim testimonial green
Ze volgen de orders snel en correct op en zijn altijd bereikbaar, duidelijke en vlotte communicatie. Correcte en vlotte afhandeling na de verkoop.
Shifting Gears - Hakim
Img Amor testimonial green
Lease a Bike is hét schoolvoorbeeld van wat een goede leasingfirma moet zijn: transparant, gebruiksvriendelijk, heel bereikbaar en vooral ongelooflijk snel in de afhandeling van een contract. Een klant kan de winkel binnenstappen met zijn bestelcode en een half uur later buitengaan met een nieuwe leasingfiets. Dat is ongezien.
Velofixer - Amor

Service, onderhoud en herstellingen

Van onderhoud tot herstellingen, je regelt alles via ons platform

Platform
  • De klant kan kiezen uit drie servicepakketten: basis (tot €100 per jaar), standaard (tot €150 per jaar) en premium zonder limite
  • Speedpedelecs hebben een speciaal pakket tot €300 per jaar
  • Wanneer de werknemer het jaarlijkse buget overschrijdt, betaalt hij of zij zelf het onderhoud of de herstelling
  • De werknemer kiest een servicepakket in jouw winkel
Onderhoudsplatform
  • Elke fiets heeft een service- en onderhoudspakket
  • Je geeft de aanvraag tot onderhoud of herstellingen in op ons onderhoudsplatfrom. Hier vind je alle klanten terug die een Lease a Bike-fiets hebben
  • Je ontvangt snel de goedkeuring voor het onderhoud of de herstelling
  • Je factuur wordt automatisch opgesteld en naar ons gestuurd
Schade en diefstal
  • Elke fiets heeft een all-inverzekering zonder eigen risico voor diefstal of schade
  • Werd de fiets gestolen of beschadigd? Je geeft schade en diefstal eenvoudig door aan ons via een online formulier.
  • Je ontvangt binnen 24 uur een antwoord op je aanvraag.
  • Werknemers moeten steeds een proces verbaal toevoegen in geval van diefstal.

Word een Lease a Bike-fietshandelaar

Ik heb nog een vraag
Contacteer ons
Ik wil me registreren
Hoe word ik een Lease a Bike-fietshandelaar?

Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij LEASE A BIKE! Door het aanmeldformulier op de website in te vullen ontvangen wij alle gegevens en gaan wij voor jou aan de slag. Wanneer wij alles hebben verwerkt, ontvang jij in je mailbox een bericht om je account te bevestigen en dan ben je ready to go!

Hoe log ik in op jullie platform?

Je kunt inloggen op twee manieren:

  1. De website: https://portal.mobility-services.bike
  2. Rechtsboven op deze pagina vind je de inlogknop.

LET OP: de eerste keer log je in via de activatie link in de e-mail. Mocht dit niet lukken, dan zat er teveel tijd tussen het aanmaken van je account en jouw activatie (veiligheid voorop!). Indien dit gebeurt, kun je eenvoudig een nieuwe link krijgen door naar: https://portal.mobility-services.bike en te klikken op wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres in en je krijgt een nieuwe link. 

Tip: geef onze inlogpagina een sterretje in je browser zodat je dit snel terugvindt en je nieuwe klanten snel kan helpen met het vinden van hun fiets!



Hoe word ik een Lease a Bike-fietshandelaar?

Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij Lease a Bike! Door het aanmeldformulier op de website in te vullen ontvangen wij alle gegevens en gaan wij voor jou aan de slag. Wanneer wij alles hebben verwerkt, ontvang jij in je mailbox een bericht om je account te bevestigen en dan ben je ready to go!

Zijn er aanmeld- of abonnementskosten verbonden aan Lease a Bike?

Nee, je sluit je gratis aan en betaalt niet voor het gebruik van ons platform.

Klopt het dat er een maximumbedrag geldt bij een klant?

Ja, de werkgever bepaalt per werknemer het maximum budget voor de fiets. Wat het precieze bedrag is, zie je direct nadat je de bestelcode van de werknemer ingevoerd hebt bij aanmaken contract. Het is belangrijk dat zowel de werknemer als de fietshandelaar zich aan deze richtlijnen houdt. We vragen je ook om dit te bevestigen door onderaan de pagina een vakje aan te vinken waarmee je dit bevestigt.

Kan de klant zelf bijleggen aan de fiets?

Nee, vanuit de werkgever heeft de klant of werknemer een maximaal bedrag toegewezen, hier moeten we ons aan houden. Indien de werknemer een duurdere fiets wil, kan hij dit aangeven bij zijn werkgever die het budget kan verhogen.

Kan een klant ook accessoires bij de fiets leasen?

Ja, dat kan. Alles wat aan een fiets bevestigd kan worden mag mee geleased worden. Een helm en slot mogen sowieso. Kledij, fietscomputers, drinkbussen en andere losse accessoires mogen niet.

Let op: nadat het leasecontract rond is, kunnen er geen accessoires meer worden toegevoegd.

Moet ik de klant ook in mijn eigen systeem opslaan?

Ja, wij adviseren om dit altijd te doen. Indien een fiets besteld moet worden, is het goed om de naam, adres, woonplaats en telefoongegevens van de klant op te slaan, zodat je de klant op de hoogte kan brengen dat de fiets binnen is.

Verkoopt Lease a Bike elk merk en elke soort fiets?

Ja, wij verkopen alle merken. De nieuwe regeling geldt voor alle soorten fietsen: van e-bike tot koersfiets en van mountainbike tot speedpedelec. Ook een plooifiets is van de partij.

Wat moet ik doen als een klant in de winkel zich wil aansluiten bij Lease a Bike?

Het is van belang dat de klant eerst checkt of zijn/haar bedrijf al aangesloten is bij Lease a Bike. Indien dit niet het geval is, kan hij/zij het beste bij de HR-manager aankaarten dat ze graag een leasefiets wil. De HR-manager kan vervolgens contact met ons opnemen. Alternatief is dat de klant direct contact met ons opneemt, wij zullen vervolgens contact opnemen met het bedrijf.

Tip: Geef de klant altijd een Lease a Bike-flyer mee.

Hoe kan je klanten aanbrengen voor Lease a Bike?

Als fietshandelaar kan je klanten bij ons aanbrengen, op voorwaarde dat je deel uitmaakt van ons netwerk en onze training hiervoor gevolgd hebt.

Over welk bedrag wordt de commissie afgedragen?

Dit is het totaalbedrag van de fiets inclusief accessoires.

Moet ik een contract ondertekenen om Lease a Bike-fietshandelaar te worden?

Ja! Nadat je je hebt aangemeld via ons aanmeldformulier op de website maken wij een account voor je aan. Zodra dit is aangemaakt, ontvang je een mail om je account te bevestigen.

Hoe werkt het met service & onderhoud?

Voor service & onderhoud kan je terecht bij het onderhouds portal van Lease a Bike. Je vindt een link naar het onderhouds portal in het Lease a Bike portal. Hier kun je jouw onderhoud en reparaties claimen.

Wat zijn de stappen die ik moet nemen wanneer een klant met schade komt?

Bij schade komt een werknemer bij jou in de winkel. Je kan dan het online schade- en/of diefstalformulier invullen die op ons platform staat.

Wat moet ik doen wanneer een Lease a Bike-fiets gestolen werd?

De klant doet aangifte bij de politie en jij mag dit melden via het online schade- en/of diefstalformulier dat op ons platform staat. Lease a Bike is het aanspreekpunt en stuurt het formulier door naar de betreffende verzekeraar en die keert het geld uit.

Wat kan ik claimen bij het onderhoudsplatform?

Bij het onderhoudsplatform kan service en onderhoud geclaimd worden. Garantie claim je bij het merk zelf. Dit verloopt via de normale kanalen welke bekend zijn bij jouw dealer. Schade en diefstal dient via het Lease a Bike schade- en/of diefstalformulier ingevuld te worden.

Hoe zit het met de garantieclaims?

Garantie claim je bij het merk zelf, via de normale kanalen bekend bij de dealer.

  • Voor service- en onderhoudsclaims kun je bij Lease a Bike terecht;
  • voor schadeclaims kun je bij Lease a Bike terecht;
  • voor garantieclaims kun je bij de fabrikant terecht.
Zit er pechhulp bij het Lease a Bike-leasecontract?

Elk abonnement is inclusief pechhulp indien de werknemers onderweg vast komt te zitten.

Hoe werkt het onderhoudsplatform met mijn huidige kassasysteem?

Het onderhoudsplatform sluit verschillende kassaregistratiesystemen aan op het platform. Check onderstaande lijst of jouw kassaregistratiesysteem erbij zit:

Is jouw kassaregistratiesysteem nog niet gekoppeld? Neem dan contact op met de helpdesks van respectievelijk Cyclesoftware, Wilmar, Vendit of Adsoft. Hier zijn jouw gebruikersnaam én wachtwoord voor nodig (zie mails van Ubench).

Wat als ik geen kassaregistratiesysteem heb?

Die hoef je zelf niet perse te hebben, je kan ook direct in het Lease a  Bike-onderhoudsplatform werken. Een werkende internetverbinding is wel een vereiste.

Wat moet ik doen als inloggen op het onderhoudsplatform niet lukt?

Neem contact op met +32 2 808 51 84 en kies optie 2 als je vragen hebt over het inloggen, de inhoud of budget van het servicepakket of wanneer je een aanvraag wilt doen via het platform en hierbij hulp nodig hebt.

Wat gebeurt er als het budget van het service- & onderhoudspakket wordt overschreden?

In dit geval krijg je een deel van Lease a Bike vergoed. De overschrijding van het jaarlijkse budget moet je rechtstreeks aan de werknemer factureren.

Hoe start ik een aanvraag in het onderhoudsplatform?

Nadat je bent ingelogd zie je 6 tegels. Klik op de eerste tegel: "Nieuwe aanvraag". Vul hierna het framenummer of het contractnummer van de klant in. Mocht je aanvraag tussentijds onderbroken worden, dan staat er per tegel rechtsonderin een nummer waar je de aanvraag weer op kan pakken. Vervolgens kan je de rest van de tegels doorlopen.

Hoe weet ik welk Service en Onderhoudspakket de klant heeft?

Het gekozen Service en Onderhoudspakket is gelinkt aan het framenummer. Het framenummer is terug te vinden in het LEASE A BIKE platform. De opties zijn: Basis (tot €100 / jaar), Standaard (tot €150 / jaar), Speed-pedelec (tot €300 / jaar) en het Premium pakket (geen limiet).

Hoe rond ik mijn aanvraag af?

Je aanvraag zal beschikbaar zijn bij de tegel "Aanvraag goedgekeurd". Rond hier het proces af door de juiste datums in te voeren en vervolgens de factuur op te maken met je eigen referentie (factuurnummer). Verzend deze en sla de PDF die gecreëerd wordt in het platform op voor je interne administratie. Hierna wordt de factuur automatisch naar ons verzonden en aan tenslotte jou uitbetaald.

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je via de login-pagina op “wachtwoord vergeten” klikken. Vul je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken.

Welke hardware/software-eisen heeft het Lease a Bike-platform?

Alles wat je nodig hebt om het Lease a Bike-platform te bereiken is een computer, internetverbinding en een browser (Google Chrome of Firefox).

Hoe wordt de gegevensbescherming gegarandeerd op het Lease a Bike-platform?

Ons platform voldoet aan alle richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en wordt continue op veiligheid getest.

Wat zijn de stappen bij een nieuwe klant?

Neem de volgende stappen bij een nieuwe klant: 

Stap 1 - Inloggen

Wanneer een klant komt voor een nieuwe leasefiets is het belangrijk om altijd eerst in te loggen via: https://portal.mobility-services.bike.

Stap 2 - Klant aankomst

De klant komt binnen met een mail met informatie voor het leasen van een fiets: 

  • Bestelcode 
  • Richtlijnen fietsleasing 

Stap 3 - Nieuw contract

a) In het platform zie je links in het menu “Contracten”. Daar zie je een overzicht van de contracten. Klik op “nieuw contract’’ en vul de bestelcode van de klant in. 

b) Ga akkoord met de richtlijnen na het invoeren van de code. 

Stap 4 - Afhandeling

a) Vul de uitgekozen fiets en het service & verzekeringspakket in. 

b) De klant ontvangt en bevestigt de overdrachtsovereenkomst en ontvangt een pincode. Vul de pincode, het serienummer en accountnummer in en check zijn/haar ID.

Klaar! 

Wat heb ik nodig om een nieuwe klant aan te melden op het platform?

Je kan pas een contract aanmaken wanneer een klant (werknemer van een bedrijf) zijn of haar bestelcode ontvangen heeft. De werknemer ontvangt deze code pas nadat zijn of haar bedrijf een contract met Lease a Bike heeft gesloten.

Ik kan het artikelnummer of merk niet selecteren tijdens de aanvraag?

Het kan dat het artikel of het merk niet in de selectie staat, dan kan er een andere fabrikant worden geselecteerd. Van groot belang is dat de exacte beschrijving van het model en artikelnummer worden genoteerd. Deze zorgen er namelijk voor dat de fiets bij diefstal tegen nieuwwaarde is verzekerd. De bedragen kunnen worden ingevoerd zonder scheidingstekens voor duizendtallen.

Hoe log ik in?

Dit kan via de website of rechtsboven op deze pagina, waar u de inlogknop vindt. Let er wel op dat u de eerste keer inlogt via de activatielink in de e-mail. Als dit niet werkte, zat er waarschijnlijk te veel tijd tussen het aanmaken van uw account en uw activatie (veiligheid voor alles!). Als dit gebeurt, kunt u gemakkelijk een nieuwe link krijgen door naar deze link te gaan en te klikken op 'wachtwoord vergeten'. Voer uw e-mailadres in en u ontvangt een nieuwe link.

Tip: geef onze login pagina een sterretje in je browser zodat je hem snel kan terugvinden en je nieuwe klanten kan helpen hun droomfiets te vinden!

Stuur ons een bericht